Scouts

Op zaterdagmiddag barst het avontuur los bij de Scouts! Dit is een gemengde speltak voor kinderen van 11 t/m 15 jaar! Bij de Scouts staat het echte scoutingleven centraal! Echt op kamp in tenten, zelf kampvuur stoken, je eigen potje koken boven houtvuur, door het bos hiken met een rugzak, gedropt worden in een donker bos… en dat is nog maar een greep van het avontuurlijke leven van een scout!

Een scout gaat twee maal per jaar op kamp! Een weekendkamp en een zomerkamp. Het weekendkamp heeft vaak een thema, zoals een militair- of goudzoekerskamp. Dit is een voorproefje op het zomerkamp, waar natuurlijk de echte uitdagingen te vinden zijn! Een hele week lang leef je primitief in de bossen waar je vrijgelaten wordt om op avontuur te gaan! Wij kamperen op een labelterrein, dit is een stuk bos in beheer van Scouting Nederland. Hier komen vele andere scoutinggroepen samen om te kamperen en een spannende week te beleven!

Op zaterdagmiddag zijn wij elke week bezig met de scoutingvaardigheden die van belang zijn op kamp. Kaart en kompas lezen, knopen maken, tent opzetten, primitief vuurtje stoken… de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar we trekken ook regelmatig door Harlingen heen voor een spannend spel! Denk aan het grote ‘bommenspel’ waarbij de kinderen in een race tegen de klok bommen onschadelijk moeten maken voordat de stad vernietigd wordt, ‘levend stratego’ waar de tegenstander op een slimme manier uitgeschakeld moet worden of ‘vlag veroveren’ waarbij de tegenpartij op een slinkse manier om de tuin moet worden geleid! En mocht het heerlijk weer zijn dan waaien wij uit op het strand en spelen wij een potje slagbal of trefbal! En zo nu en dan verzorgen de scouts zelf een avond door bijvoorbeeld een speurtocht voor andere scouts of de leiding uit te zetten.

leidinggevende

Joris Schot

jorisschot@gmail.com

De scouts (11 - 15 jaar) zijn welkom op zaterdag van 13:30 tot 16:00 uur.