Algemeen

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee kinderen en jongeren worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Scouting is een jeugd- en jongerenorganisatie die openstaat voor iedereen en zich betrokken voelt bij de maatschappij. Ze biedt haar leden een leuk en uitdagend tijdverdrijf met het Scoutingprogramma. Tijdens dit programma gaan scouts op een actieve manier samenwerken met leeftijdsgenoten en worden ze geïnspireerd door het buitenleven. Dit draagt bij aan hun persoonlijke ontwikkeling en leert hen om met respect voor zichzelf en hun omgeving te handelen. Op die manier leren scouts hun eigen grenzen kennen en nemen ze verantwoordelijkheid voor zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen.

Scouting helpt mee aan het verbeteren van de wereld. Dit gebeurt voornamelijk doordat het programma van Scouting bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren. De activiteiten richten zich niet alleen op praktische vaardigheden in de natuur, maar ook op samenwerken, uitdagingen aangaan en leiding geven. Hierdoor worden sociale vaardigheden en zelfvertrouwen versterkt. Binnen Scouting is er ook aandacht voor de mentale gezondheid van kinderen en jongeren.

Adres en verhuur

Ons pand is beschikbaar voor verhuur. Kijk op deze pagina voor meer informatie

We bestaan al sinds 1945. Lees hier over onze rjike geschiedenis

't Roefke

Wij hadden zelfs een clubblad met alle nieuwtjes, verhalen en foto’s

Reünie 2023

In september vieren we de reünie met oud-leden. Meld je nu aan!