RSA

Na de scouts ben je wel eens toe aan wat anders, en vooral aan meer zelfstandigheid! Je wilt niet langer verteld worden door de leiding wat jullie gaan doen tijdens de opkomst, waar jullie heen gaan op zomerkamp en dat soort dingen. Je wilt het nu wel eens zelf beslissen en regelen! Daarom heb je zodra je bij de RSA komt, geen leiding meer, maar begeleiding. Dit houdt in dat je zelf beslist wat er op het programma staat, waar je heen gaat op zomerkamp enz. Zelf regel je, samen met je medeleden natuurlijk, alles wat er komt kijken bij de organisatie van programma’s en kampen. En niet alleen op het gebied van programma en kampen, maar ook moet er een secretaris zijn voor het contact met de buitenwereld, een penningmeester die alle financien regelt en een voorzitter die vergaderingen leidt! De begeleiding is er om je te helpen bij dit alles, en natuurlijk om samen met de leden veel plezier te beleven!

Nou, en dat RSA leden creatief kunnen zijn wat betreft programma, is een ding wat zeker is! Een spannend vlag verover spel in de stad is natuurlijk zo geregeld, evenals een filmavondje waar je vet spannende films kijkt met zijn allen terwijl je lekker onderuit in de bankstellen hangt met wat lekkers en wat te drinken in de hand. Tja, je kunt als RSA lid natuurlijk ook proberen te bewijzen dat een ei heus niet altijd breekt als je het vanuit het scoutinggebouw naar beneden gooit (zo’n 15 meter) door de meest creatieve oplossingen te bedenken zodat het ei niet breekt. En als echt RSA lid, zeefdruk je natuurlijk ook je eigen ontwerp op je t-shirt! En als je het allemaal even zat bent binnen het scoutinggebouw, waarom dan niet lekker een avondje plonzen en spetteren en het zwembad onveilig maken? Misschien kunnen we ook nog wel bewijzen hoe vreselijk goed we allemaal wel niet kunnen schaatsen op de ijsbaan. Oja, we moeten ook nog gaan bedenken wat we willen eten dit jaar met het kerstdiner, wordt het weer gourmetten of gaan we voor heel wat anders? Natuurlijk komen er ook meer serieuse opkomsten langs, waarin kampen zoals het zomerkamp of een gezellig voorjaarskamp gepland worden, de opkomsten geregeld worden en meer van dat soort dingen. Na de opkomst word er meestal nog even gezellig nagezeten onder het genot van een hapje en een drankje.

Tja, het hoogtepunt is natuurlijk ook voor de RSA het zomerkamp! Nu mag je zelf beslissen waar je heen gaat, wat je wilt doen enz. Blijven we in Nederland, of gaan we op avontuur naar het buitenland? Houden we een kampthema, of doen we dit jaar eens zonder? Lopen we een hike met GPS van 1 dag of 2 dagen? Van slapen bij het kampvuur, van douchen onder een ijskoude waterval, van lange wandeltochten via redelijk onbegaanbare wegen, niets is de RSA te gek! Een week lang avontuur, plezier en gezelligheid op kamp, dat is in ieder geval een ding wat zeker is!

contactgegevens

leidinggevende

Welmoed Konst

welmoed_1993@hotmail.com

Telefoon

Opkomsttijden

De RSA (15 - 18 jaar) is welkom op vrijdag 20:00 tot 22:00 uur.